Dünya Forklift Pazarı Ne Kadar Büyük?

Küresel forklift pazarının büyüklüğü 2022'de 58,9 milyar ABD doları olarak gerçekleşti ve 2022-2027 tahmin döneminde %7,5'lik bir Bileşik Büyüme Oranı ile 2027 yılına kadar 84,5 milyar ABD dolarına ulaşması bekleniyor.

Pazar, sıkı emisyon normları, intralojistik operasyonlar için sürdürülebilir malzeme elleçleme ekipmanlarına yönelik artan ihtiyaç ve dünya çapında büyüyen depo ve lojistik endüstrileri gibi itici faktörler nedeniyle büyümeye tanık olacaktır.

Ancak bu kadar benzersiz gereksinimleri olan seri üretim forkliftleri geçerli bir seçenek değil. Üreticiler, gereksinimlerini bulamadıkları için müşterilerini bile kaybedebilirler. Bunun üstesinden gelmek için müşterilere gereksinimlerine göre verimliliği optimize edecek modüler çözümler sunulabilir. Bu modüler ürünlerin müşterilere gereksinimlerini karşılamada gelişmiş esneklik sağlaması bekleniyor. Örneğin, forkliftlerinin daha fazla vardiyada ve hatta gün boyunca çalışmasını isteyen müşteriler, daha büyük akü kapasitesine sahip elektrikli güç aktarma organlarını tercih edebilir. Bu, uzun vadede toplam sahip olma maliyetini azaltır ve üretkenliği artırır. Müşteriler doğru özelliklerden doğru maliyetle faydalanır ve bunları doğru uygulamalar için kullanır. Hyster-Yale, hem IC motorları hem de elektrikli forkliftleri kapsayan modüler ve ölçeklenebilir seçeneklere odaklanan lider şirketlerden biridir. 2020 yılında şirket, yeni bir denge ağırlıklı kamyon serisinin piyasaya sürülmesiyle bu tür modüler forkliftleri yakında piyasaya süreceğini duyurdu. Bu modüler forkliftler, tedarik ve tedarik zincirinde yeniden yapılanmayı talep ediyor. Müşterilerden bu tür modüler gereksinimler gözlemlendiğinde, forklifte yönelik iş/kişisel ihtiyaçları da gözlemlenebilir. Müşterilerle olan bu doğrudan etkileşim aynı zamanda mevcut forkliftlerinden gelen geri bildirimleri de içermektedir. Üreticiler bir sonraki forklift modellerini geliştirmek için geri bildirimlerden ve gereksinimlerden yararlanabilir.

Elektrikli forkliftlerin daha yüksek başlangıç ​​maliyeti

Geleneksel dizel ve LPG'li forkliftler kullanıcıların verimliliğini büyük ölçüde artırır. Ancak artan emisyon normları, yüksek gürültü seviyeleri ve artan yakıt maliyetleri nedeniyle alternatif tahrik moduna olan talep hızla artıyor. Şu an itibariyle elektrikli forkliftler en uygun alternatif tahrik modudur. Ancak elektrikli forkliftlerin başlangıç ​​maliyetinin geleneksel forkliftlere göre yüksek olması, elektrikli forklift pazarının büyümesini engelliyor. Elektrikli forkliftler, geleneksel IC forkliftlere kıyasla yaklaşık %20 daha pahalıdır. Yatırım getirileri daha iyi olsa da KOBİ'lerin elektrikli forklift temin etmesi zor. Ayrıca KOBİ'lerdeki üretken çalışma saatleri nispeten daha azsa elektrikli forkliftlerin yatırım getirisi daha da artar. Bu, sürdürülebilir olmayı tercih etseler bile, geleneksel forkliftler yerine elektrikli forkliftleri tercih etmelerini daha az mümkün kılıyor. Ayrıca otonom forkliftlerin başlangıç ​​maliyeti elektrikli forkliftlere göre daha yüksektir. Bu da onları küçük ve orta ölçekli şirketler için erişilemez hale getiriyor.

Forklift Pazar Büyüklüğü

Malzeme taşıma operasyonlarına yönelik forklift araçları üreten ve satan küresel sektör, forklift pazarı olarak adlandırılıyor. Forkliftler, depolarda, endüstriyel tesislerde ve lojistik faaliyetlerde büyük malzemeleri ve eşyaları kaldırmak ve taşımak için kullanılan önemli ekipmanlardır. Depo ve lojistik sektörlerinin genişlemesinin yanı sıra verimli ve güvenli malzeme taşıma çözümlerine olan gereksinim gibi faktörler forklift sektörünü yönlendiriyor. Toyota Industries Corporation, Kion Group AG, Jungheinrich AG ve Mitsubishi Logisnext Co., Ltd. dünya çapındaki pazarın önde gelen rakipleri arasındadır. Bu şirketler, ürünlerinin performansını, güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sürekli olarak geliştirmektedir. Pazar üç bölüme ayrılmıştır: ürün türü, yakıt türü ve son kullanım endüstrisi. Kolaylıkları nedeniyle elektrikli forkliftler giderek daha popüler hale geliyor.

Lityum iyon akülü elektrikli forkliftlerin, tahmin döneminde forklift pazarında hızla büyümesi bekleniyor

Akü tipine göre elektrikli forklift pazarının tahmin dönemi boyunca %8,4'lük bir Bileşik Büyüme Oranı ile büyümesi öngörülüyor. Pil teknolojisi hızla gelişiyor ve son yıllarda her alanda ilerlemeler görülüyor. Lityum-iyon akülerin kurşun-asit akülere göre güvenlik avantajları, forkliftlere olan talebi arttırmaktadır. Ayrıca, lityum iyon segmentinde daha gelişmiş pil teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte verimli bir pil termal yönetim sistemine olan ihtiyaç büyük ölçüde artıyor. Tahmin dönemi boyunca Avrupa'nın değer açısından en büyük pazar olacağı öngörülüyor. Bu, daha sürdürülebilir ve geri dönüştürülebilir pillere yönelik 2019/1020 sayılı yeni Avrupa düzenlemesine (AB) bağlanabilir. Bu düzenleme, otomotiv aküleri de dahil olmak üzere çeşitli akülerin karbon ayak izini sınırlandırmaktadır. Bu düzenlemenin bir parçası olarak, pillerin karbon ayak izini açıklayan bir etikete sahip olması gerekir (çevresel etkileri konusunda daha fazla şeffaflık için). Lityum iyon piller, kurşun asitli pillere göre daha sürdürülebilir olduğundan Avrupalı ​​üreticilerin tercih ettiği seçimdir.

Havalı lastikli forkliftlerin bu dönem boyunca en büyük pazar payına sahip olacağı tahmin ediliyor.

Dış mekanda malzeme taşıma operasyonları genellikle engebeli ve zorlu arazilere, değişen sıcaklıklara ve maksimum dayanıklılığa sahip lastiklere ihtiyaç duyar. Pnömatik lastikler, rıhtımlar, inşaat sahaları ve çiftlikler dahil olmak üzere dış mekan uygulamaları için tasarlanmıştır. Pnömatik lastiklerdeki iplik desenleri maksimum çekiş sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Asya Pasifik bölgesinin hacim açısından havalı lastikli forklift pazarına hakim olması bekleniyor. Bunun temel nedeni bu bölgedeki büyük inşaat, madencilik, ağır makine ve deniz taşımacılığı endüstrileridir. Bu endüstriler, forkliftlerinin engebeli arazilerde çalışabilmesi için güvenilir, patlamaya dayanıklı lastikler talep ediyor. Ayrıca bu bölgedeki değişen iklim koşulları pnömatik lastikli forkliftlere ihtiyaç duyuyor. Bu faktörler, dış mekan uygulamalarında ağır malzeme taşıma operasyonlarında pnömatik lastiklerin kullanılmasına yardımcı olur.

Asya'nın 2027 yılına kadar en büyük pazar olacağı öngörülüyor

Asya Pasifik bölgesi dünyanın en büyük otomobil ve endüstriyel üretim ve üretim merkezlerinden biri olarak kabul ediliyor. Bu bölgedeki önde gelen ülkelerin çoğu, çeşitli endüstrilerde gelişmekte ve faaliyetlerine aktif olarak malzeme taşıma ekipmanlarını dahil etmektedir. Çin bir üretim merkezi olarak ortaya çıktı ve Ulusal İstatistik Bürosu'na göre Çin'in ortalama sanayi üretim endeksi büyüme oranı Aralık 2022'de yaklaşık %10,9 oldu. Ürün ve hizmetlere yönelik büyük yurt içi talep ve önemli ticari büyüme fırsatları, Çin'in bölgede otomotiv, metal ve ağır makine, yarı iletken ve elektronik gibi çeşitli sektörlere yönelik üretim ve depolama birimlerinin kurulması. Bu, Asya Pasifik bölgesindeki forklift pazarı için cazip bir büyüme fırsatı sunuyor. Nüfus artışının yanı sıra artan GSYİH, altyapı yatırımları, kişi başına düşen gelirin artması, konfor ve eğlenceye yönelik eğilimin artması gibi faktörler, Asya Pasifik bölgesinde forkliftler için daha fazla fırsat yarattı.

Sektörün en önemli aktörleri ve yeni kurulan şirketler

Forklift pazarı,

Toyota Industries Corporation (Japonya),

KION Group AG (Almanya),

Mitsubishi Logisnext Co. Ltd. (Japonya),

Jungheinrich AG (Almanya) ve

Hyster-Yale Materials Handling (ABD) gibi küresel çapta köklü oyuncular tarafından yönetilmektedir.

Bu şirketler, genişleme stratejilerini benimsediler ve  pazarda lider olmak için, satın almalar,  işbirlikleri, ortaklıklar ve birleşmeler yoluyla büyümeye devam ediyorlar

Forklift sektöründe yeni fırsatlar neler olabilir ?

Yenilenmiş ve kiralık forkliftlerin gelişimi

Müşteri üretkenliğini optimize etmek için modüler çözümler

Otonom, bağlantılı ve filo yönetimi çözümlerinin geliştirilmesi

 

avatar

Forklift.gen.tr de Yazar
View Articles

Yorumunuzu bırakın
*